- Komerční sdělení -finance
DomůTimesPošta přináší od července zajímavé novinky

Pošta přináší od července zajímavé novinky

Díky úpravám se zásadně zpřehlední obchodní podmínky i ceník k jednotlivým službám. Protože rozsáhlá síť pošt potřebuje nutně modernizaci, aby dokázala poskytnout moderní servis svým zákazníkům, přistoupí pošta ik mírnému zvýšení cen u některých produktů. Peníze se využijí na rekonstrukce a výrazné zrychlení doručování zásilek. Změny, které Slovenská pošta avizuje, naběhnou od začátku července a měly by výrazně zlepšit úroveň poskytovaných služeb i spokojenost zákazníků. Nový tarif však přináší i zajímavé novinky. U doporučených a pojištěných dopisů 1. třídy zavádí Česká pošta garanci lhůty dopravy. \“Pokud ta nebude dodržena, pošta vrátí zákazníkovi peníze,\“ řekl mluvčí Slovenské pošty Juraj Danielis. U pojištěných dopisů bude mít zákazník možnost online sledovat, kde se zásilka nachází, kdyby byla doručena a podobně, což bylo dosud možné pouze u produktu RS Speciál. Další novinkou, kterou zákazníci jistě ocení, je zrušení velmi nepopulárního poplatku takzvaného úložného – platil jej adresát za uschovávání svého balíku na poště. „Zákazníky totiž tento poplatek vysloveně iritoval,“ vysvětlil očekávanou změnu Juraj Danielis. Hlavním cílem pošty při zavádění nového tarifu však nebylo zavádět nové produkty, ale zjednodušit portfolio téměř 200 produktů tak, aby byly pro zákazníka co nejpřehlednější. Veškeré informace k jednotlivým službám, obchodní podmínky i ceník jsou na jednom místě. Na internetové stránce České pošty (www.posta.sk) mohou také zákazníci kromě více tiskopisů ke stažení získat také přehledné informace o poskytování jednotlivých služeb na všech poštách v ČR. Zjednoduší se i způsob pojištění – zákazník již nebude platit příplatky za každé navýšení pojištění balíku, budou jednoduše tři pojistná pásma. Ani očekávané mírné zvýšení cen nebude pro zákazníka šokem – listy zdraží v průměru jen o 9 procent, balíky první třídy o 12 procent. Jak řekl mluvčí Slovenské pošty Juraj Danielis, zvýšení cen je motivováno především zlepšením služeb pro lidi. „Mnohé z pošt potřebují rekonstrukci a je třeba vybavit je online počítači. A řešení tohoto historického stavu není možné bez obrovských investic,“ vysvětlil Danielis. „A protože pošta nedostává žádné státní dotace, považujeme takovou protihodnotu za mírné navýšení cen za férový obchod se zákazníkem,“ dodal Juraj Danielis. Průměrný dopad upravených cen na jednoho zákazníka totiž v korunovém vyjádření představuje jen 12 haléřů. O společnosti Slovenská pošta vznikla 1. ledna 1993 a začátkem října 2004 se přetransformovala na akciovou společnost se 100% účastí státu. Od svého vzniku hospodaří samostatně a nedostává dotace ze státního rozpočtu. Ratingová agentura Moody’s udělila Slovenské poště již druhý rok za sebou rating úvěrového rizika na úrovni Aaa.sk, což je nejvyšší možná úroveň. V roce 2008 společnost získala i certifikáty, které potvrzují zavedení a udržování systému managementu jakosti a systému environmentálního managementu, odpovídající požadavkům normy ČSN EN ISO 9001: 2001 a ČSN EN ISO 14001:2005.

zeny

Mohlo by Vás zajímat

PR článek